В сучасному суспільстві дебати відбуваються повсякчасно та будь-де: в парламенті та на телеекрані, у ВНЗ і в школах, а також у повсякденних життєвих ситуаціях. Такі дебати мають неформальний характер і передбачають обговорення питання при наявності різних точок зору, поглядів на нього.
На відміну від них «формальні дебати» мають певні правила, регламент, іншими словами, формат. Такі дебати передбачають формалізоване обговорення, побудоване на основі раніше фіксованих виступів учасників – представників двох команд-суперників
Готуючись до дебатів варто звернути увагу на їх регламент Регламент дебатів
Дебати школярів, в першу чергу, виконують завдання навчання, сприяють розширенню загальнокультурного кругозору, розвитку інтелектуальних здібностей, дослідницьких і організаційних навичок, творчих навичок і комунікаційних умінь, ораторських здібностей.
В процесі підготовки та участі у дебатах відбувається збагачення знань учнів з гуманітарних дисциплін і насамперед в галузі суспільствознавства, зростає мотивація до навчання, формується інтерес до регулярного читання наукової, науково-популярної, художньої літератури; формуються та розвиваються навички критичного мислення, в тому числі вміння розрізняти факти і точки зору, а також толерантність, здатність працювати в команді.
Тож, готуємось і уважно ознайомлюємось з таблицею.
Дебати в школі сприяють вирішенню надзвичайно актуального в умовах сьогодення завдання формування громадянської позиції та навичок життєдіяльності в громадянському суспільстві, виховання соціально активної особистості
Отже, дебати - це вдалий засіб розвитку навичок критичного мислення й висловлювання. Одначе відчутнішого результату досягне той, хто вміє виявляти суперечності в темах, формулювати переконливі докази й обстоювати їх і, водночас, уважно прислуховуватись до контраргументів та обмірковувати відповіді. Позитивного результату досягають учні, котрі думають самостійно.
Немає коментарів:
Дописати коментар