Підручник " Громадянська освіта "
СКАЧАТИ ТУТ
Тема уроку
|
Зміст уроку
|
Урок 1
Індивід. Особа. Особистість. Громадянин. Громадянська
ідентичність.
Змінний характер ідентичності |
бути особистістю(відео) Індивід. Особа. Особистість(відео) |
Урок 2
Самовизначення. Ідентифікація.
Особиста гідність. Совість.
| Я- твоя совість(відео) |
Урок 3 Поняття соціалізації. Етапи соціалізації. Суб’єкти соціалізації. Соціалізація як ресурс формування громадянської ідентичності | Презентація |
Урок 4
Соціалізація в сім’ї.
Соціалізація серед однолітків.
Молодіжні субкультури.
Партнерські стосунки в сім'ї. Трансформація моделей сім'ї. |
Молодіжні субкультури |
Урок 5 Самореалізація і розвиток. Індивідуальність особистості. Життєві цінності й пріоритети. |
Життєві цінності |
Урок 6 Активна громадянська позиція. Мобільність і адаптивність людини. Креативність | |
Урок 7
Практичне
заняття
- «Чи може людина бути
творцем власного життя, або як стати успішною людиною?» | |
Урок 8
Узагальнення до розділу «Особистість
та її ідентичність»
|
|
Урок 9 Поняття людської гідності. Людська гідність – основа природного права. Рівноправність. Охорона й захист людської гідності. |
Людська гідність, як джерело прав людини (відео) |
Урок 10
Природа прав людини. Основоположні права і
свободи людини. Покоління прав людини. Класифікація прав людини. Борці за права
людини. Майбутнє прав людини.
|
Декларація прав людини Європейська конвенція з прав людини(відео) Основи концепції прав людини. Ознаки прав людини(відео) Покоління прав людини. Перше покоління прав(відео) Покоління прав людини. Друге, третє та «четверте» покоління прав(відео) |
Урок 11
Взаємовідносини «людина –
держава». Верховенство права.
Права і свободи людини
та відповідальність держави за їх дотримання, гарантування та захист. Позитивні
і негативні зобов’язання держави. |
Зобов’язання держави у сфері прав людини. Міжнародні стандарти та повага до прав людини(відео) |
Урок 12
Поняття прав дитини. Конвенція ООН про права
дитини.
Захист прав дитини. |
|
Урок 13
Порушення прав людини. Поняття механізмів захисту прав людини. Міжнародні та європейські стандарти захисту прав людини.
| |
Урок 14
Національні механізми захисту
прав людини, їх класифікація.
Правозахисні
організації. Як побудувати ефективний
механізм захисту прав дитини в школі. |
|
Урок 15
Практичне заняття: (на вибір)
-
«Європейський суд
з прав людини»
«Чи можна пожертвувати
правами однієї людини для захисту прав багатьох?» |
Відео |
Урок 16
Узагальнення до розділу «Права і свободи людини»
|
|
Урок 17 Поняття суспільства. Соціальна структура суспільства. Соціальна згуртованість, солідарність і відповідальність. Соціальні цінності. Гендерна, етнічна, конфесійна різноманітність. Рівність. |
|
Урок 18 Роль спілкування в житті людини й суспільства. Вербальна й невербальна комунікація. |
|
Урок 19
Практичне заняття: «Мистецтво спілкування»
|
|
Урок 20 Поняття стереотипів і упереджень. Забобони. Шляхи подолання стереотипів. Поняття дискримінації. Основні форми та прояви дискримінації. Толерантність та інклюзів. |
Від стереотипів до дискримінації |
Урок 21 Поняття конфлікту та його види. Стадії конфлікту. Способи подолання конфліктів. Переговори і медіація. Консенсус і компроміс. |
|
Урок 22
Практичне заняття: (на вибір)
-
«Розв'язання конфліктів у нашій школі». Вчимося
вирішувати проблему (у класі, школі).
|
|
Урок 23
Узагальнення до розділу «Людина в
соціокультурному просторі»
|
|
Урок 24 Виникнення і зміст демократії. Цінності демократії. Демократичні інститути. Конституція та її призначення. Законодавча, виконавча та судова влада в демократичних країнах | |
Урок 25 Принципи виборчого права. Етапи виборчого процесу. |
|
Урок 26 Роль політичних партій в розвитку демократії. Правовий статус політичних партій в Україні. Діяльність та вплив політичних партій на демократію. Громадські організації: правовий статус, діяльність та вплив на демократію. |
|
Урок 27 Поняття громадянського суспільства. Функції громадянського суспільства. Роль громадян у становленні й функціонуванні громадянського суспільства. Громадянське суспільство та правова держава. |
|
Урок 28 Поняття громадянського суспільства. Функції громадянського суспільства. Роль громадян у становленні й функціонуванні громадянського суспільства. Громадянське суспільство та правова держава. |
|
Урок 29 Поняття громади. Роль громади в житті людини, суспільства, держави. Реалізація та захист громадою своїх прав і законних інтересів. Вплив громадян на вирішення проблем громади. |
|
Урок 30 Роль громадянина у демократизації суспільства. Демократичний громадянин. Культура громадянськості. Активна громадянська позиція. |
|
Урок 31
Практичне заняття:
«Вибори до органів місцевого самоврядування».
|
|
Урок 32
Шкільна громада. Взаємодія учнів,
учителів, батьків, шкільної адміністрації в організації шкільного життя.
Врядування та управління школою.
|
|
Урок 33 Шкільне самоврядування (учнівське, вчительське, батьківське). Принципи та цінності учнівського самоврядування. Моделі учнівського самоврядування. Школа і місцева громада. |
|
Урок 34
Свобода асоціацій. Дитячі й
молодіжні об'єднання й рухи. Створення молодіжної громадської організації.
Молодіжні соціальні проекти. Учнівське самоврядування он-лайн
|
|
Урок 35
Практичне заняття: (на вибір)
«Створюємо шкільні правила разом»
(написання та внесення змін до шкільного статуту).
«Участь шкільної молоді у прийнятті рішень в
місцевій громаді». |
|
Урок 36
Узагальнення до розділу
«Демократичне суспільство та його цінності»
| |
Урок 37 Поняття мас-медіа(медіа) Роль інформації та медіа в сучасному світі. Мас-медіа, комунікація, аудиторія, медіатекст. Різновиди медіа та їхній розвиток. | Гра Медіазнайко |
Урок 38 Різновиди медіа (книга, преса, фото, радіо, кіно, телебачення, Інтернет, мобільний зв’язок) та їхній розвиток. Реклама. Вплив мас-медіа на формування громадської думки та власної позиції людини. |
|
Урок 39 Свобода слова. Обмеження свободи слова. Баланс між свободою вираження поглядів та відповідальністю. Свобода мас-медіа – критерій демократичності суспільства. |
|
Урок 40 Що таке цензура. Замовні матеріали («джинса») та їхні ознаки.Суспільні медіа і їхня місія. Шкільні медіа. | |
Урок 41 Маніпуляції в медіапросторі. Як розпізнати фейкову інформацію, пропаганду. | |
Урок 42
Роль медіа у провокуванні
конфліктів та поширенні стереотипів. Що таке «мова ворожнечі», і як її
розпізнати.
|
|
Урок 43 Достовірність інформації в мас-медіа. Джерела інформації. Факт та судження. Авторство медіа тексту Стандарти подання інформації. Критичний аналіз медіатекстів |
|
Урок 44 Приватність та конфіденційність у віртуальному світі. Цифрова ідентичність. Соціальні мережі. |
|
Урок 45 Права людини в Інтернеті. Безпека та етика поведінки у мережі. Кіберзлочинність. Особливості захисту прав дітей та молоді в Інтернеті |
|
Урок 46
Практичне заняття:
-
«Аналіз медіатексту»
|
|
Урок 47
Практичне заняття:
«Твоя соціальна інформаційна кампанія в
школі/громаді» | Приклади маніпуляцій у ЗМІ |
Урок 48
Узагальнення до розділу «Світ інформації та мас-медіа»
|
|
Урок 49 |
|
Урок 50 |
|
Урок 51 |
|
Урок 52 |
|
Урок 53 |
|
Урок 54 |
|
Урок 55 |
|
Урок 56 |
|
Урок 57 |
|
Урок 58 | |
Урок 59 |
|
Урок 60 |
|
Урок 61 |
|
Урок 62 |
|
Урок 63 |
|
Урок 64 |
|
Урок 65 |
|
Урок 66 |
|
Урок 67 |
|
Урок 68 |
|
Урок 69 |
|
Урок 70 |
|
Урок |
Немає коментарів:
Дописати коментар