Громадянська освіта 10 клас


Підручник " Громадянська освіта "


                                                             СКАЧАТИ ТУТ



Тема уроку
Зміст уроку
Урок 1
Індивід. Особа. Особистість. Громадянин. Громадянська ідентичність. 
Змінний характер ідентичності
бути особистістю(відео)
Індивід. Особа. Особистість(відео)
Урок 2
Самовизначення. Ідентифікація. Особиста гідність. Совість.
Я- твоя совість(відео)
Урок 3
Поняття соціалізації. Етапи соціалізації. Суб’єкти соціалізації. Соціалізація як 
ресурс формування громадянської ідентичності
Презентація
Урок 4
Соціалізація в сім’ї. Соціалізація серед однолітків.
Молодіжні субкультури. Партнерські стосунки в сім'ї. 
Трансформація моделей сім'ї.
Молодіжні субкультури
Урок 5
Самореалізація і розвиток. Індивідуальність особистості. Життєві
 цінності й пріоритети. 
Життєві цінності
Урок 6
Активна громадянська позиція. Мобільність і адаптивність людини. Креативність 

Урок 7
Практичне заняття
- «Чи може людина бути творцем власного життя, або як стати успішною людиною?»

Урок 8
Узагальнення до розділу «Особистість та її ідентичність»

Урок 9
Поняття людської гідності. Людська гідність – основа природного права. Рівноправність. Охорона й захист людської гідності.
Людська гідність, як джерело прав людини (відео)

Урок 10
Природа прав людини. Основоположні права і свободи людини. Покоління прав людини. Класифікація прав людини. Борці за права людини. Майбутнє прав людини.
Декларація прав людини
Європейська конвенція з прав людини(відео)
Основи концепції прав людини. Ознаки прав людини(відео)
Покоління прав людини. Перше покоління прав(відео)
Покоління прав людини. Друге, третє та «четверте» покоління прав(відео)
Урок 11
Взаємовідносини «людина – держава». Верховенство права.
Права і свободи людини та відповідальність держави за їх дотримання, гарантування та захист. Позитивні і негативні зобов’язання держави. 
Зобов’язання держави у сфері прав людини. Міжнародні стандарти та повага до прав людини(відео)
Урок 12
Поняття прав дитини. Конвенція ООН про права дитини.
Захист прав дитини.

Урок 13
Порушення прав людини. Поняття механізмів захисту прав людини. Міжнародні та європейські стандарти захисту прав людини. 

Урок 14
Національні механізми захисту прав людини, їх класифікація.
Правозахисні організації. Як побудувати ефективний механізм захисту прав дитини в школі.

Урок 15
Практичне заняття: (на вибір)
-           «Європейський суд з прав людини»
«Чи можна пожертвувати правами однієї людини для захисту прав багатьох?»
Відео
Урок 16
Узагальнення до розділу  «Права і свободи людини»

Урок 17
Поняття суспільства. Соціальна структура суспільства. Соціальна згуртованість, солідарність і відповідальність. Соціальні цінності. Гендерна, етнічна, конфесійна різноманітність. Рівність.

Урок 18
Роль спілкування в житті людини й суспільства. Вербальна й невербальна комунікація. 

Урок 19
Практичне заняття:  «Мистецтво спілкування»

Урок 20
Поняття стереотипів і упереджень. Забобони. Шляхи подолання стереотипів. Поняття дискримінації. Основні форми та прояви дискримінації. Толерантність та інклюзів. 
Від стереотипів до дискримінації
Урок 21
Поняття конфлікту та його види. Стадії конфлікту. Способи подолання конфліктів. Переговори і медіація. Консенсус і компроміс.

Урок 22
Практичне заняття: (на вибір)

-          «Розв'язання конфліктів у нашій школі». Вчимося вирішувати проблему (у класі, школі). 

Урок 23
Узагальнення до розділу  «Людина в соціокультурному просторі»

Урок 24
Виникнення і зміст демократії. Цінності демократії. Демократичні інститути. Конституція та її призначення. Законодавча, виконавча та судова влада в демократичних країнах
Урок 25
Принципи виборчого права. Етапи виборчого процесу.

Урок 26
Роль політичних партій в розвитку демократії. Правовий статус політичних партій в Україні. Діяльність та вплив політичних партій на демократію. Громадські організації: правовий статус, діяльність та вплив на демократію.

Урок 27
Поняття громадянського суспільства. Функції громадянського суспільства. Роль громадян у становленні й функціонуванні громадянського суспільства. Громадянське суспільство та правова держава.

Урок 28
Поняття громадянського суспільства. Функції громадянського суспільства. Роль громадян у становленні й функціонуванні громадянського суспільства. Громадянське суспільство та правова держава.

Урок 29
Поняття громади. Роль громади в житті людини, суспільства, держави.  Реалізація та захист громадою своїх прав і законних інтересів. Вплив громадян на вирішення проблем громади. 

Урок 30
Роль громадянина у демократизації суспільства. Демократичний  громадянин. Культура громадянськості. Активна громадянська позиція.
Урок 31
Практичне  заняття:

 «Вибори до органів місцевого самоврядування».

Урок 32
Шкільна громада. Взаємодія учнів, учителів, батьків, шкільної адміністрації в організації шкільного життя. Врядування та управління школою. 

Урок 33
Шкільне самоврядування (учнівське, вчительське, батьківське). Принципи та цінності учнівського самоврядування. Моделі учнівського самоврядування. Школа і місцева громада. 

Урок 34
Свобода асоціацій. Дитячі й молодіжні об'єднання й рухи. Створення молодіжної громадської організації. Молодіжні соціальні проекти. Учнівське самоврядування он-лайн

Урок 35
Практичне  заняття: (на вибір)
«Створюємо шкільні правила разом» (написання та внесення змін до шкільного статуту).
 «Участь шкільної молоді у прийнятті рішень в місцевій громаді».

Урок 36
Узагальнення до розділу  «Демократичне суспільство та його цінності»
Урок 37
Поняття мас-медіа(медіа)  Роль інформації та медіа в сучасному світі. Мас-медіа, комунікація, аудиторія, медіатекст. Різновиди медіа та їхній розвиток.

Гра Медіазнайко
Урок 38
Різновиди медіа (книга, преса, фото, радіо, кіно, телебачення, Інтернет, мобільний зв’язок) та їхній розвиток. Реклама. Вплив мас-медіа на формування громадської думки та власної позиції людини.

Урок 39
Свобода слова. Обмеження свободи слова. Баланс між свободою вираження поглядів та відповідальністю. Свобода мас-медіа – критерій демократичності суспільства.

Урок 40
Що таке цензура. Замовні матеріали («джинса») та  їхні ознаки.Суспільні медіа і їхня місія. Шкільні медіа.  

Урок 41
 Маніпуляції в медіапросторі. Як розпізнати фейкову інформацію, пропаганду. 

Урок 42
Роль медіа у провокуванні конфліктів та поширенні стереотипів. Що таке «мова ворожнечі», і як її розпізнати.

Урок 43
Достовірність інформації в мас-медіа. Джерела інформації. Факт та судження. Авторство медіа тексту Стандарти подання інформації. Критичний аналіз медіатекстів

Урок 44
Приватність  та конфіденційність у віртуальному світі. Цифрова ідентичність. Соціальні мережі.

Урок 45
Права людини в Інтернеті. Безпека та етика поведінки у мережі. Кіберзлочинність. Особливості захисту прав дітей та молоді в Інтернеті

Урок 46
Практичне заняття:

-          «Аналіз медіатексту»

Урок 47
Практичне заняття:
 «Твоя соціальна інформаційна кампанія в школі/громаді»
Приклади маніпуляцій у ЗМІ
Урок 48
Узагальнення до розділу  «Світ інформації та мас-медіа»

Урок 49


Урок 50


Урок 51


Урок 52


Урок 53


Урок 54


Урок 55


Урок 56


Урок 57


Урок 58
Урок 59


Урок 60


Урок 61


Урок 62


Урок 63


Урок 64

Урок 65


Урок 66


Урок 67


Урок 68


Урок 69


Урок 70


Урок

Немає коментарів:

Дописати коментар

Реклама в нашому житті

Реклама – динамічна сфера людської діяльності, що швидко трансформується. Вже багато сторіч, будучи постійною супутницею людини, вона зміню...